درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی درگاه واسط

  • ۰
  • ۰

خبر خوش:واحدهای تولیدی دارای بدهی بانکی می توانند وام بگیرند

 

http://static.khabarefarsi.com/sites/default/files/imagecache/news_thumbnail/news_image/2016/06/30/5814672842241467284224_429.jpg

به گزارش مهر

به گزارش مهر، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک بانک جمهوری اسلامی ایران و وزارت اموراقتصادی و دارایی و به استناد ماده ۵ قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های طرح و تسریع در اجرای طرحهای تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانکها - مصوب ۱۳۸۶- آئین نامه وصول مطالبات سر رسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول موسسات اعتباری ( ریالی و ارزی) را تصویب کرده است.


در این میان، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اخیرا در گفتگویی با مهر از تشکیل تیمهای ویژه در سراسر کشور برای وصول مطالبات بانکی خبر داده است.

محمود رضا خاوری رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی نیز تاکید کرده است: از تمام ابزارهای قانونی برای وصول مطالبات معوق نظام بانکی استفاده خواهیم کرد.

 

شرایط پرداخت تسهیلات

با ابلاغ اخیر بخشنامه بانک مرکزی در حالی بانکها نسبت به اختصاص این ۱۰ درصد از تسهیلات جدید خود به بنگاههای کوچک و متوسط، مکلف شده اند که بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال بنگاه‌های خرد، ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن بنگاه‌های کوچک و ۵۰ تا ۹۹ نفر بنگاه‌های متوسط به شمار می روند و تمامی واحدهای تولیدی که به این میزان اشتغال دارند، مشمول حمایت ویژه شبکه بانکی خواهند شد

بنگاه‌ها

بر این اساس بنگاه‌ها در هشت حالت می توانند مشمول این طرح حمایتی بانک مرکزی قرار گیرند؛ بنگاه‌های معرفی شده از سوی کارگروه. این  کارگروه‌ها در استان‌ها متشکل از نماینده بانک‌ها و استانداران تشکیل شده تا طرح‌های ارائه شده برای دریافت تسهیلات را بررسی، تصویب و به بانک‌ها اعلام کنند.

 

همچنین بنگاه‌های تولیدی که محصولات آنها از بازار فروش قابل قبول برخوردار باشد، بنگاه‌های تولیدی متوقف و یا در حال فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی و از سویی دیگر آنهایی که در سال‌های گذشته فعالیتی نداشته و فاقد فروش بوده‌اند و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به تشخیص موسسه اعتباری موجب فعالیت مجدد بنگاه شود.

تسهیلات دریافتی قبلی

در عین حال بنگاه‌هایی که تسهیلات دریافتی قبلی را در محل موضوع قرارداد تسهیلات اعطایی مصرف کرده‌اند و بنگاههایی که به دلیل عدم وصول مطالبات خود از دستگاه های اجرایی دولتی، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، نتوانسته اند تعهدات خود را در قبال شبکه بانکی کشور و سایر اشخاص ایفا کنند شامل دریافت تسهیلات بانکی با شرایط خاص خواهند شد.


برای ورود به درگاه پرداخت اینترنتی  شاپرک پی کلیک کنید

 

http://shaparakpay.com







نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی